PR & Brand Director

Stockholms län

Se gärna filmen där vår vd Sara Mohammar sätter ord på vem hon söker.

Vem är det vi söker?

Förväntar du dig en roll där allt är på plats, ramverken är satta, processerna är klara och att du kommer till ett fixt och färdigt paket? Då kan du sluta att läsa nu. Om du däremot drivs av att bygga, utveckla, påverka och vara en kreativ motor för att få Apoteksgruppens varumärke att lyfta, så vill vi ingenting hellre än att du fortsätter.

”Vi vill ta stora kliv på apoteksmarknaden, och för att göra det så kan vi inte göra som alla andra.”

Du definierar dig själv som ett stort fan av marknadsfrågor. Du äter, sover och andas hur du faktiskt kan revolutionera tänket kring marknad. Du är ständigt nyfiken på hur du kan omdefiniera ditt område, men förstår samtidigt värdet av att vara här och nu. Att förstå vart vi står, och vart vi ska och fastnar därför inte enbart i det visionära.

Hur kan du ta Apoteksgruppen dit? Det vill vi att du berättar för oss.  

Du är en EQ-stark ledare som andra människor följer, och leder med både hjärta och hjärna. Din kommersiella profil är så stark att du sömlöst rör dig mellan att diskutera omnikanalernas roll för vår försäljning, för att i nästa stund diskutera med våra ägare inom Euroapotheca hur vi tillsammans hittar nya marknadsperspektiv och synergier. Digitalisering är mer än en snygg rubrik för dig, och du förstår på djupet hur vi kan effektivisera både köpupplevelse, datainsamling och försäljning genom att sätta mer kraftfulla säljmål.

Rollen som PR & Brand Director

Vårt mantra är inkludering och together we are better, så för oss är det en självklarhet att du tänker, planerar och agerar i tätt samarbete med vår internationella ägare Euroapotheca med verksamhet i Baltikum och i Polen. Lika givet är att du på djupet sätter dig in i vår svenska apoteksverksamhet, och förstår utmaningarna både i kedjedriften och på våra franchiseapotek. 

Med glimten i ögat och skinn på näsan ansvarar du för utvecklingen av vårt varumärke på den svenska marknaden, och hittar och genomför ständiga förbättringar. Tillsammans med ditt engagerade team tar du fram verktyg, stöd och arbetsformer som direkt bidrar till att stärka Apoteksgruppens position och öka vår försäljning. Du äger också ansvaret för att ständigt tänka på vad som är bra PR, på riktigt. Med elegans hittar du goda exempel inom bolaget och lyfter dem till värdeskapande PR. 

Vad är det som behöver göras? 

Till att börja med så tror vi att du redan nu har en god känsla för rollens innehåll. Men för att vara tydliga: Du är en sann ledare med stark kommersiell bakgrund.

Vi vill att du utvecklar, driver och implementerar långsiktiga marknads- och kommunikationsstrategier i linje med Apoteksgruppens affärsplan. Du ansvarar för budget, investeringar och upphandlingar inom marknad och kommunikation och mäter och följer upp ROI på genomförda aktiviteter. Du skapar stöd- och marknadsaktiviteter för Apoteksgruppens apotek som både är franchise- och kedjedrivna och säkerställer marknads- och varumärkesprofileringen på våra lokala marknader.

Vad erbjuder Apoteksgruppen dig?

Som vår nya PR and Brand Director rapporterar du direkt till personen som just sa Hej! till dig i filmen - Apoteksgruppens vd Sara Mohammar och du ingår i vår ledningsgrupp. Du kommer till ett företag som agerar på Sverigemarknaden, men med internationella muskler. Vi är i början av en enormt spännande resa med starka och entusiastiska ägare, intelligenta och kompetenta medarbetare och kunder med behov på en konkurrensutsatt marknad. Din roll blir avgörande för våra marknadsfrågor och med stor påverkan på hur vi ska differentiera oss och fortsätta vår resa. Vi i vår tur investerar i dig som person och ser det som en naturlig del av utvecklingen att också du växer, i takt med oss.

Placeringsorten är Stockholm, Södermalm på Apoteksgruppens huvudkontor.

I den här rekryteringen tar vi hjälp av Hammer & Hanborg. Det innebär att du söker tjänsten genom att klicka här

Du är mer än välkommen att skicka oss din ansökan!