CRM-ansvarig

Stockholms län

Vi letar nu efter CRM-ansvarig för oss på Apoteksgruppen som sträcker sig året ut. Rollen tillhör marknadsavdelningen och du rapporterar till tillfördnad Marknadschef. I det här uppdraget kommer du att vara anställd hos Hammer & Hanborg. Efter uppdragets slut finns det goda möjligheter till förlängning eller att bli anställd av oss på Apoteksgruppen.

Har du ett affärsmässigt tänk som vet vad som krävs för göra intryck på kunder? Är du engagerad och vill arbeta i en roll där du kan påverka i en förändrings- och tillväxtresa? Då kan du vara rätt för Apoteksgruppen.

Arbetsbeskrivning

Som CRM-ansvarig kommer du att få kliva på en spännande och företagsgenomgripande förändrings- och tillväxtresa med möjlighet att påverka och sätta hur vi på Apoteksgruppen ska jobba med kundlojalitet utifrån ett helhetsperspektiv. Du får ansvar för att både strategiskt och operativt driva utveckling, säkerställa resultat och samordna det löpande arbetet med Apoteksgruppens kundklubb. Fokus kommer att ligga på kundklubben, men du kommer också att få ta ett helhetsgrepp kring allt som rör “post-purchase marketing”, det vill säga arbeta övergripande med lojalitet och kommunikation kopplat till kundklubben.

Exempel på arbetsuppgifter

• Ansvara för löpande kommunikation till medlemmarna i enlighet med kundklubbsplan samt ständigt utveckla kommunikationen för att behålla våra medlemmar aktiva

• Utveckla det totala kundklubbserbjudandet i syfte att erbjuda marknadens mest attraktiva kundklubb och säkerställa en kostnadseffektiv process från ett centralt perspektiv

• Definiera och implementera rekryteringsstrategi i löpande verksamhet

• Kravställa teknisk plattform och driva projekt i samarbete med externa leverantörer och internt i organisationen

• Kontinuerligt analysera kampanj- och kunddata samt köpbeteende i syfte att förtydliga och förbättra kommunikationen

• Ansvara för samarbete, projektledning och förhandling med externa leverantörer

• Ansvarig för samarbeten som berör kundklubben

• Ansvara för framlagd kostnadsbudget

• Ansvar för att uppsatta mål och KPI:er uppnås

Vem är du?

Du har minst 5 års erfarenhet inom marknad/försäljning, gärna inom retail. Du har arbetat med kundklubbsarbete, lojalitetsprogram och CRM på en strategisk nivå. Du har goda kunskaper om tekniska plattformar. Du har en stark analytisk förmåga och marknadskännedom och arbetar datadrivet.

Vi tror att du har en god förståelse för de kommersiella aspekterna av verksamheten och passion för att bygga och vidare utveckla. Du är nyfiken, driven och brinner för innovation och digital kommunikation. Du är analytisk lagd med hög förmåga till strategiskt tänkande och i ditt arbete är du strukturerad med god förmåga att organisera och skapa ordning. Du trivs med att ta ett stort eget ansvar. Rätt person för rollen är en god kommunikatör och uttrycker sig tydligt i tal och skrift.

Om tjänsten

Detta är en heltidstjänst med placering på Apoteksgruppens huvudkontor vid Skanstull, Södermalm. Uppdraget sträcker sig i första hand fram till årsskiftet och du kommer du vara anställd hos Hammer & Hanborg. Det finns goda möjligheter till att bli anställd av oss på Apoteksgruppen efter uppdragets slut.

Startdatum är omgående därför tillämpar vi löpande intervjuer, så sök direkt om det är dig vi har beskrivit!

Sök tjänsten på Hammer & Hanborgs sida genom att klicka här

Du är mer än välkommen att skicka in just din ansökan!